CrossFit

CrossFit is de laatste jaren aan een opmars begonnen. Het wordt in steeds meer steden in Nederland aangeboden. Het trainingsprogramma is erop gericht om verschillende aspecten te trainen zoals kracht, flexibiliteit, fitheid, conditie maar ook de behendigheid. De verschillende workouts combineren aerobe en anaerobe training. Deze worden gedaan met compound oefeningen met een hoge intensiteit.

Alhoewel het gedaan wordt door veel gevorderde sporters is het ook voor beginners interessant. De workouts zijn te doen met verschillende gewichten. Dit maakt het voor beginners mogelijk om licht te beginnen en de oefeningen onder de knie te krijgen. De workouts van de dag, ook wel WOD genoemd, zijn erop gericht om het lichaam sterker te maken. Dit wordt gedaan door verschillende oefeningen te combineren.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

CrossFit maakt veel gebruik van compound oefeningen. Dit zijn oefeningen waarvoor spieren in het gehele lichaam gebruikt worden. Er worden bijna geen isolatieoefeningen gedaan tijdens CrossFit workouts. Voorbeelden van CrossFit oefeningen zijn de clean and jerk en snatch. Dit is een combinatie van de deadlift, squat, lunge en military press. Al deze vier oefeningen worden tijdens normale krachttraining ook gedaan. De clean and jerk vraagt veel van de beenspieren.

CrossFit
Beoordeel dit artikel

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie