Spinning

Spinning is wat anders dan normaal fietsen op een hometrainer. Spinning fietsen zijn ook anders dan normale fietsen. De fietsen die gebruikt worden voor spinning zorgen voor een intensievere workout. De weerstand van de spinning fiets kan aangepast worden. Spinning verbruikt veel calorieën. Dit komt met name door de weerstand. Hoe sneller je fiets, hoe meer energie je verbruikt. Tijdens een spinning workout wordt de weerstand verhoogd als je bergop fiets en verlaagd als je naar beneden rijdt. Dit doe je niet in het echt maar je volgt het advies van de instructeur. De weerstand is aan te passen zodat spinning ook door beginners gedaan kan worden.

Routines

De instructeur van de spinning workout plant de route die gevolgd wordt. Verschillende routines worden gedaan zodat het lichaam op verschillende manieren getraind wordt. Dit voorkomt dat het saai wordt. Je weet niet wat je kunt verwachten tijdens een spinning workout. Spinning wordt meestal gedaan als groepsles maar het is ook mogelijk om het alleen te doen met een dvd. Een groepsles duurt gemiddeld tussen 45 minuten en een uur. Spinning is goed voor de beenspieren, billen maar ook voor de rest van het lichaam. Het bovenlichaam krijgt echter niet veel training tijdens een spinning workout.


Recepten nodig?

Afvallen.. Sporten kan je helpen, maar het lukt nooit als je voeding niet in orde is. Lukt het je niet om blijvend gewicht te verliezen? Laat je inspireren door de honderden heerlijke maar vooral gezonde recepten in de Afslank Receptenbijbel. Bekijk de recepten via de onderstaande link:
Bekijk de Afslank Receptenbijbel