Voordelen van snelwandelen

Voordelen van snelwandelen

  • 05 jul 0

Snelwandelen is een cardio oefening dat niet moeilijk is om te doen. Je verbrandt er echter snel calorieën mee. Iedereen kan wandelen. Het is één van de bewegingen die we als mens al van kleins af aan leren. Snelwandelen is hetzelfde maar dan op een hoger tempo. Het grote voordeel van snelwandelen is dat je het kunt doen waar en wanneer je dat wilt. Je hebt er geen apparaten voor nodig of lid te worden bij een sportschool.

Hoeveel calorieën?

Snelwandelen heeft het voordeel dat je er snel calorieën mee kunt verbranden. Je kunt er ongeveer 650 calorieën per uur mee verbranden. Wandelen op een normale snelheid verbruikt ongeveer de helft, circa 300 calorieën per uur. Het verschil tussen wandelen en snelwandelen is groot. Snelwandelen verbruikt meer dan het dubbele aantal calorieën dan normaal wandelen.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Wanneer snelwandelen?

Snelwandelen kun je doen wanneer jij dat wilt. Het beste is om het te doen op een nuchtere maag. Als je ’s ochtends wakker bent en nog niet gegeten hebt worden de vetreserves als eerst aangesproken als je gaat snelwandelen. Je kunt het dan bijvoorbeeld doen door eerder uit bed te gaan en een half uur te snelwandelen voordat je aan je ochtendritueel begint. Het is ook mogelijk om het ’s avonds te doen, een uurtje na het avondeten als het eten gezakt is.

Voordelen van snelwandelen
4.7 (93.33%) 3 stemmen

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie