Voor- en nadelen van sporten in de ochtend

Voor- en nadelen van sporten in de ochtend

  • 19 sep 0

Niet iedereen is een ochtendmens. Er zijn mensen die zich enorm energiek voelen in de ochtend terwijl er ook veel mensen zijn die dan het liefste alleen maar willen slapen. Als jij bij de laatste groep hoort dan is het niet verstandig om in de ochtend te sporten. Er zijn echter ook mensen die graag een uurtje eerder uit bed gaan om lekker te gaan sporten. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Voor veel mensen zou dit heel zwaar zijn en niet vol te houden. Helemaal in de wintermaanden wanneer het nog pikkedonker is in de ochtend. Dan is er ook nog het sporten op de nuchtere maag. Dit werkt enorm goed voor afvallen maar het nog zwaarder. Doordat je niet gegeten hebt voel je je slappen en minder energiek. Dit is eigenlijk dubbelop maar de resultaten spreken voor zich. Sporten op een nuchtere maag zorgt voor snel gewichtsverlies.

Voordelen sporten in de ochtend

  • Je voelt je energieker na het sporten
  • Betere concentratie na het sporten
  • Het maakt je wakker
  • In de zomer is het koeler in de ochtend
  • Zet het metabolisme direct aan het werk
  • Sneller vetverlies door de lege glycogeen voorraden
  • Er worden direct meer hormonen aangemaakt
  • Minder afleiding om het rustiger is tijdens het sporten
  • Je hebt meer aan je dag

Nadelen van sporten in de ochtend

  • Niet voor iedereen weggelegd
  • Je hebt minder energie
  • Sneller blessures omdat je het lichaam nog niet veel gebruikt hebt
  • Spieren kunnen naast vet ook verloren gaan
Voor- en nadelen van sporten in de ochtend
5 (100%) 1 stemmen

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie