Voor- en nadelen van sporten in de middag

Voor- en nadelen van sporten in de middag

  • 19 sep 0

Sporten in de middag is voor veel mensen niet mogelijk. Dit is de tijd dat er normaal gesproken gewerkt wordt door de meeste mensen. Er zijn ook mensen die het sporten in de middagpauze doen. In het uur pauze dat ze hebben gaan ze vervolgens 30-45 minuten sporten. Terwijl veel mensen denken dat sporten in de ochtend het beste is tonen onderzoeken aan dat sporten in de middag het beste is. Dit is met name het geval vanuit een fysiologisch perspectief. Er zijn voor- en nadelen aan sporten in de middag.

Voordelen van sporten in de middag

  • De spieren zijn op het sterkst
  • De lichaamstemperatuur is ideaal
  • Meer concentratie dan in de avond of ochtend
  • De oefeningen worden makkelijker gedaan
  • Je hebt meer energie in de middag
  • Het is nog niet druk op de sportschool

Nadelen van sporten in de middag

  • Niet iedereen kan in de middag tijd vrijmaken
  • Kortere workouts door de lengte van de pauze
  • Er is dan vaak wat “anders” te doen
  • De meeste mensen hebben verplichtingen in de middag
Voor- en nadelen van sporten in de middag
Beoordeel dit artikel

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie