Tips om wel te gaan sporten als je geen zin hebt

Tips om wel te gaan sporten als je geen zin hebt

  • 25 dec 0

Doe een teamsport

Heb je moeite om in je eentje te sporten? Kies dan voor een teamsport. Je team is van je afhankelijk waardoor je minder snel een training of wedstrijd kunt afzeggen. Als je een verleden hebt van snel opgeven als je in je eentje sport dan is dit een goede keuze. Je moet je iedere week laten zien op de training waardoor je er niet onderuit kunt. Het is daarnaast ook leuker om met anderen te sporten. Vaak is de sport zo leuk dat je niet eens meer doorhebt dat het om een sport gaat. Je hebt plezier en je bent ook nog calorieën aan het verbruiken.

Ga een stukje wandelen

Een voordeel van wandelen is dat je het overal en altijd kunt doen. Je hebt er geen lidmaatschap bij een sportschool voor nodig of dure toestellen. Wandelen kun je gewoon in je eigen omgeving doen in je eigen tijd. Je hoeft niet eens snel te wandelen om calorieën te verbranden. Neem je mp3-speler mee, zet een lekker muziekje op en wandel een uurtje. Met een uur wandelen per dag kun je veel vooruitgang boeken. Je lichaam wordt er sterker door en je verbruikt veel calorieën. Dit zijn extra calorieën die je verbruikt zodat je sneller afvalt.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Korte en lange termijn doelen stellen

Afvallen heeft het beste resultaat als je doelen stelt. Gebruik een lange termijn doel wat je uiteindelijke doel is. Stel vervolgens kleinere doelen op weg naar het uiteindelijke doel. Als je bijvoorbeeld 25 kilo in een jaar wilt verliezen dan kun je 2 kilo per maand als doel stellen. Dit staat ongeveer gelijk aan een halve kilo per week. Door kleinere doelen te stellen hou je meer motivatie en lijkt het einde minder ver in zicht doordat je ziet dat je progressie maakt en je doelen behaald.

Dans jezelf slank

Dansen is niet alleen leuk maar het verbruikt ook heel veel calorieën. Je hebt meestal niet eens door dat je aan lichaamsbeweging doet en calorieën verbruikt. Je kunt in het weekend de dansvloer van een café onveilig maken met je vrienden maar dansen op een dansschool kan ook. Waar je het ook doet, dansen is goed voor je lichaam. Het is een goede manier om veel calorieën te verbranden, flexibeler te worden en meer uithoudingsvermogen te krijgen.

Weer of geen weer

Of het nu mooi weer is buiten of erg koud, het weer mag geen reden zijn waarom je niet kunt sporten. Als het mooi weer is kun je buiten wandelen of hardlopen. Met mooi weer is sporten op de sportschool ook mogelijk. Bijna elke sportschool heeft een luchtinstallatie met verse koude lucht of air conditioning. Je kunt op de sportschool sporten als het buiten te warm is om te sporten. Als het koud is dan kun je ook de verwarmde sportschool opzoeken en de loopband gebruiken. Zwemmen is ook een optie of teamsporten zoals basketbal en volleybal. Er is altijd de mogelijkheid tot sporten als je dat wilt; weer of geen weer.

Tips om wel te gaan sporten als je geen zin hebt
5 (100%) 1 stemmen

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie