Makkelijke oefeningen om af te vallen

Makkelijke oefeningen om af te vallen

  • 25 jan 0
yoga bridge

Niemand heeft ooit gezegd dat fit worden makkelijk is maar er zijn wel makkelijke oefeningen die je kunnen helpen bij het afvallen. Naast stoppen met roken is het één van de populairste voornemens die mensen hebben in een nieuw jaar. Velen gaan naar de sportschool om na een korte tijd weer te stoppen. Anderen kiezen ervoor om oefeningen in huis te doen om af te vallen. Oefeningen die het beste werken zijn de full body oefeningen. Met deze oefeningen spreek je meer spieren aan waardoor je meer calorieën verbrand. Voor deze makkelijke oefeningen heb je geen hulpmiddelen nodig. Ze zijn gericht op de grotere spiergroepen. Het beste is elke oefening 10 tot 15 keer te doen en dat vier keer.

Squats

Ga staan met je voeten op schouderbreedte. Steek je handen voor je uit. Maak nu een dalende beweging met je achterste richting de grond tot je bovenbenen parallel zijn met de grond. Het is in feite net alsof je gaat zitten zonder stoel. Zorg dat je gewicht leunt op je hak en niet op je tenen. Je knieën mogen hierbij niet voorbij de tenen gaan. Ga vervolgens weer rechtop staan.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Push ups

Ga voorover liggen op de grond en leuk vervolgens op je handen. Plaats je handen onder je schouders en zorg dat je lichaam recht is. Buig je armen bij de ellebogen en laat je borst richting de grond gaan tussen je handen. Druk vervolgens je lichaam weer naar boven naar de startpositie.

Bicycles

Ga liggen met je rug op de grond. Plaats je handen achter je hoofd. Hef je knieën naar 90 graden en zorg dat je bovenbeen in lijn is met je heup. Strek vervolgens je linkerbeen en tegelijk breng je je rechterbeen naar je borst. Als je rechterbeen naar je borst gaat breng dan ook je linker elleboog naar je knie. Herhaal dit vervolgens voor je andere been.

Bridge

Ga liggen met je rug op de grond en je armen naast je zijde. Buig je knieën en zorg dat je voeten plat op de grond staan terwijl je blijft liggen. Vervolgens ga je met je heup de lucht in en maak je een rechte lijn vanaf de schouders tot je knieën. Hou dit voor 5 seconden vast en breng je onderrug weer naar de grond.

Superman

Ga op je buik op de grond liggen met je armen rechtuit gestoken voor je. Hou je hoofd recht en breng dan je armen, benen en je bovenlichaam van de grond. Je lichaam leunt dan op je buik. Hou dit voor 5 seconden vast en breng dan alle lichaamsdelen weer naar de grond.

Voor alle mensen die fit willen worden en gewicht willen verliezen zijn deze oefeningen makkelijk in het dagelijkse leven in te passen. Deze oefeningen pakken samen elke spier in het lichaam aan en met name de grotere spiergroepen. Je lichaam verbrandt meer calorieën na het doen van deze oefeningen. Doe de oefeningen zo vaak als je kunt en je zult zien dat je snel gaat afvallen.

Beoordeel dit artikel

Recepten nodig?

Afvallen.. Sporten kan je helpen, maar het lukt nooit als je voeding niet in orde is. Lukt het je niet om blijvend gewicht te verliezen? Laat je inspireren door de honderden heerlijke maar vooral gezonde recepten in de Afslank Receptenbijbel. Bekijk de recepten via de onderstaande link:
Bekijk de Afslank Receptenbijbel

Geef je reactie