Maag- en darmklachten tijdens sporten

Maag- en darmklachten tijdens sporten

  • 25 jan 0

Als je last hebt van maag- en darmklachten tijdens het sporten dan is het tijd om na te denken over je voeding. De klachten ontstaan vaak door het op en neer gaan van het lichaam en andere lichaamsbewegingen. Om deze reden wordt het doorgaans aangeraden om zo’n twee tot drie uur voor het sporten voor het laatst te eten. Voedingsmiddelen die lang in de maag blijven moeten vermeden worden.

Veel voorkomende klachten

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen
  • opgeblazen gevoel
  • scheten laten
  • darmkrampen
  • pijn in de zij
  • gevoel van ontlasting
  • diarree
  • bloed in diarree
  • bloed in urine
  • buikkrampen
  • misselijkheid
  • boeren
  • overgeven
Maag- en darmklachten tijdens sporten
Beoordeel dit artikel

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie