Hoe blijf je gemotiveerd met wandelen?

Hoe blijf je gemotiveerd met wandelen?

  • 10 feb 0

Heb je moeite om het wandelen vol te houden? De volgende tips kunnen je helpen om gemotiveerd te blijven met wandelen.

Maak er een gewoonte van

De makkelijkste manier om te blijven wandelen is door er een gewoonte van te maken. Dit doe je door dagelijkse activiteiten lopend te doen. Dit kan bijvoorbeeld naar je werk lopen zijn of gedeeltelijk dit stuk lopen. Het kan ook lopend boodschappen doen zijn of de kinderen naar school brengen.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Variatie

Zonder variatie wordt alles saai, zo ook wandelen. Blijf variëren in de route die je wandelt. Een andere omgeving kan verfrissend werken. Hetzelfde geldt voor het afwisselen van de afstand en duur van de wandeling.

Wandelen met een vriend(in)

Door te wandelen met een vriend(in) blijf je gemotiveerd. Als één van jullie weinig zin heeft dan kan de één de ander oppeppen. Zo voorkom je dat er wandelingen worden overgeslagen.

Doelen stellen

Door doelen te stellen hou je jezelf gemotiveerd. Een doel dat veel wordt gesteld met wandelen is een aantal stappen. Dit kan bijvoorbeeld 10000 stappen zijn per dag. Met een pedometer kun je het aantal stappen tellen.

Hoe blijf je gemotiveerd met wandelen?
5 (100%) 1 stemmen

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie