Gemotiveerd blijven met zwemmen

Gemotiveerd blijven met zwemmen

  • 20 mrt 0

Heb je moeite om het zwemmen vol te houden? De volgende tips kunnen je helpen om gemotiveerd te blijven met zwemmen.

Maak er een gewoonte van

Ga elke week een paar keer zwemmen. Als je het op vaste tijden doet dan weet je dat je kunt zwemmen bij het zwembad en kun je het noteren in je agenda. Dit kun je bijvoorbeeld voor je werk doen of ’s avonds na het werk. Door een jaarpas te kopen bespaar je geld maar je verplicht jezelf ook meer om te gaan zwemmen.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Neem de kinderen mee

Zwemmen is een leuke activiteit voor het gezin. Je kunt zelf je baantjes trekken terwijl je man of vrouw met de kinderen toekijkt of zelf gaat zwemmen. Het is natuurlijk ook mogelijk om samen met de kinderen te zwemmen.

Zwemmen met een vriend(in)

Als je een vaste zwempartner hebt dan heb je meer vastigheid. Als je geen zin hebt dan ga je toch sneller zwemmen om de ander niet te laten zitten. Je kunt elkaar oppeppen en meer motivatie geven. Als je het moeilijk vindt om alleen te gaan vraag dan een vriend of vriendin om met je mee te gaan.

Variatie

Als je gaat zwemmen dan kun je dit op verschillende manieren doen. Je kunt variëren in de manier waarop je zwemt maar je kunt ook een andere afstand doen of duur. Je kunt ook andere watersporten proberen zoals waterpolo.

Gemotiveerd blijven met zwemmen
Beoordeel dit artikel

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie