Gemotiveerd blijven met hardlopen

Gemotiveerd blijven met hardlopen

  • 30 dec 0

Heb je moeite om het hardlopen vol te houden? De volgende tips kunnen je helpen om gemotiveerd te blijven met hardlopen.

Doelen stellen

Ongeacht op welk niveau je hardloopt, het stellen van doelen is belangrijk. Door een doel te stellen houdt je motivatie en je blijft gefocust. De doelen moeten haalbaar zijn en binnen een acceptabele tijd. Training voor een 5k wedstrijd is bijvoorbeeld een leuke uitdaging of een halve marathon.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Ga op een hardloopclub

Als je serieus wilt zijn met hardlopen dan wordt je lid van een hardloopclub. De clubs hebben meestal verschillende groepen met verschillende niveaus. Hier zitten ook beginners bij. Je kunt er ook potentiële hardloopmaatjes vinden om mee hard te lopen buiten de trainingen.

Met een vriend(in) hardlopen

Het helpt enorm als je hardloopt met iemand samen die hetzelfde niveau heeft. Je kunt elkaar oppeppen als de één niet veel zin heeft om te hardlopen. Je krijgt ook meer motivatie omdat je je vriend(in) niet wilt laten zitten.

Houdt een dagboek bij

Een dagboek bijhouden is niet alleen voor kinderen. Noteer alle trainingen inclusief de afstand en tijd. Je kunt dan zien hoeveel vooruitgang je hebt geboekt. Als je dan een keer geen motivatie hebt dan hoef je alleen maar naar je vooruitgang terug te kijken en hierdoor opnieuw aangemoedigd worden.

Variatie

Hardlopen wordt saai als je altijd hetzelfde doet. Variatie is belangrijk. Loop niet altijd dezelfde route maar kies steeds verschillende routes met verschillende afstanden. Door te hardlopen in een andere omgeving voorkom je dat het hardlopen saai is.

Gemotiveerd blijven met hardlopen
5 (100%) 2 stemmen

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie