Fouten die gemaakt worden met krachttraining

Fouten die gemaakt worden met krachttraining

  • 09 sep 0

Krachttraining heeft vele voordelen. Het kan je helpen om gewicht te verliezen, spieren aan te komen, de bloeddruk verlagen en nog veel meer. Het is echter niet alleen maar aan wat machines trekken. Er komt veel meer bij kijken. Om blessures te voorkomen is het nodig om te trainen met een goede uitvoering. De uitvoering is belangrijker dan het gewicht wordt ook vaak gezegd. Je moet ook denken aan het ideale gewicht dat je moet gebruiken voor de oefening, welke oefeningen te doen maar ook hoeveel herhalingen. Met zoveel dingen waar je aan moet denken is het logisch dat er fouten gemaakt worden. De tips kun je helpen om de meest voorkomende fouten te voorkomen.

Lichte gewichten gebruiken

Het komt veel voor dat mensen liever lichte gewichten gebruiken met veel herhalingen dan andersom. Als je echter vooruitgang wilt boeken dan is het nodig om de gewichten te verhogen. Je bouwt dan veel sneller spieren op, de spieren worden sneller zichtbaar en afvallen gaat ook sneller.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Geen fitness schema gebruiken

Als je geen fitness schema gebruikt is het moeilijk om vooruitgang te boeken. Als je steeds andere oefeningen doet dan kun je je niet richten op het verbeteren van het gewicht en herhalingen van de oefening. Een drie of vier daagse split waarbij iedere week dezelfde oefeningen gedaan worden is beter om vooruitgang te boeken.

Alleen maar machines gebruiken

De machines zien er misschien goed uit met veel mogelijkheden maar ze zijn nog steeds niet zo effectief als trainen met losse gewichten. Dit komt mogelijk ook doordat het gedeelte met losse gewichten te confronterend wordt gevonden door velen. Het zijn meestal jonge mannen in dit gedeelte van de sportschool. Losse gewichten zijn echter effectiever dan de machines.

Het overslaan van de core

De core is het middengedeelte van het lichaam. De buikspieren zijn hiervan het belangrijkste. De onderkant van de rug is ook onderdeel van de core van het lichaam. Als de core niet getraind wordt dan komt er meer druk op de rug te staan. Dit kan vervolgens leiden tot blessures.

Fouten die gemaakt worden met krachttraining
Beoordeel dit artikel

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie