Eten tijdens de wedstrijd of training

Eten tijdens de wedstrijd of training

  • 30 dec 0

Eten tijdens een wedstrijd of training wordt niet aangeraden als het niet langer duurt dan 90 minuten. Het lichaam haalt de vloeistoffen die nodig zijn voor de vertering onder andere uit de spieren. Als een langere tijd sport dan is het verstandig om te kiezen voor energie dat biologisch is zoals uit fruit. Het wordt niet aangeraden om eten te nuttigen met veel eiwitten tijdens een training. Het lichaam heeft geen eiwitten nodig voor energie omdat dit pas de tweede keus is. Als je wilt voorkomen dat spierafbraak optreedt omdat het lichaam spiereiwitten afbreekt dan zijn koolhydraten een veel betere keuze.

Fruit

Natuurlijke producten die direct energie leveren zijn bananen, sinaasappels en appels. Het lichaam verbruikt tijdens het sporten koolhydraten. Hierdoor raken de glycogeenvoorraden leeg. Fruit eten tijdens het sporten kan de glycogeenvoorraden weer aanvullen.

Sportieve tip

Geen zin om naar de sportschool te gaan? Zorg voor een back-up plan. Met een fitnessapparaat hoef je het huis niet uit en kun je sporten met Netflix erop. Een hometrainer, crosstrainer, step; alles is mogelijk zodat jij nog meer calorieën verbrandt.

Bekijk de toestellen

Vloeibare energie

Een andere goede manier om snel energie te krijgen is door vloeibare koolhydraten te drinken. Dit kan bijvoorbeeld druivensuiker zijn dat gemixt is met water. Dit is beter dan de sportdranken waar veel stoffen in zitten die je niet direct nodig hebt zoals vitamines en mineralen. Deze worden pas na het sporten gebruikt.

Eten tijdens de wedstrijd of training
5 (100%) 2 stemmen

Sneller herstel

Sporten en herstellen gaan hand in hand. Het lichaam heeft tijd, rust en goede voeding nodig om te herstellen. Voor het herstel na het sporten worden eiwitshakes aangeraden. De best presterende shakes op dit moment zijn afkomstig van Body&Fitshop. Je kunt deze bekijken via de onderstaande link:
Bekijk Body&Fitshop shakes

Geef je reactie